.

Nieuws in Amsterdam

Enthousiaste bestuursleden gezocht

Dit bericht werd geplaatst op .

We zoeken nieuwe bestuursleden voor de stichting Fairtrade Amsterdam, stuur ons een bericht bij interesse voor a.s. Woensdag 6 maart 2019! fairtradeamsterdam@gmail.com

Stichting Fairtrade Amsterdam promoot fairtrade met als doel dat steeds meer Amsterdamse burgers en bedrijven eerlijke producten leren kennen en gaan kopen, aanbieden en gebruiken. We doen mee aan de landelijke campagne om gemeenten fairtrade te maken. Als een gemeente voldoet aan een aantal criteria mag het de titel 'Fairtrade gemeente' dragen.
In de eerste plaats onderhouden en breiden we ons netwerk uit om de titel Fairtrade gemeente' te behouden. We organiseren alleen of samen met anderen promotieactiviteiten en projecten, zoeken contact met organisaties en bedrijven, geven workshops en verstrekken informatie via website, Facebook, onze nieuwsbrief en directe contacten. Om dit te blijven doen en de Fairtrade titel te behouden in 2020 zoeken we nieuwe bestuursleden.

Campagne Heerlijk uit in Amsterdam

Dit bericht werd geplaatst op .

Amsterdam is sinds 2014 Fairtrade Hoofdstad. Naast de gemeente hebben inmiddels ruim 200 winkels, horeca-ondernemers, bedrijven en organisaties structureel hun inkoopgedrag veranderd of verstevigd ten gunste van fairtrade. Zij schenken eerlijke koffie, thee of een glaasje wijn aan hun klanten of eigen personeel, verkopen producten met het fairtrade keurmerk of dragen verantwoorde bedrijfskleding. Deze organisaties dragen hun steentje bij aan een betere wereld en wij zetten hen graag in het zonnetje via de campagne Heerlijk uit in Amsterdam. De culturele sector is een belangrijke speler met meer dan 20 deelnemende theaters, bioscopen, muziek- en danspodia, musea en podia voor discussie en debat.

Stichting Fairtrade Amsterdam zet een nieuwe stap in 2017 met de lancering van een meerjarige campagne met als motto Heerlijk uit in Amsterdam. De campagne gaat van start tijdens de Fairtrade Week in de laatste week van oktober 2017. Focus ligt in eerste instantie op bioscopen, theaters en podia en musea en is gericht op de zichtbaarheid van fairtrade producten als je naar een voorstelling of museum gaat. In 2018 willen we de campagne uitbreiden naar de horeca in de stad.

Bijeenkomst Fairtrade Week Mei
Partners in de culturele sector zijn in de eerste Fairtrade Week in mei van dit jaar uitgenodigd voor een gezamenlijke inspiratiebijeenkomst. Met hun positieve feedback gaan we de campagne nu verder ontwikkelen.

Veel aandacht voor publiciteit
Voor Heerlijk uit in Amsterdam wordt een aansprekende huisstijl ontwikkeld. De campagne zal worden gecommuniceerd via onder andere internet, nieuwsbrieven, sociale media, affiches en bijzondere fairtrade producten. Voor de communicatie en publiciteit zoeken we samenwerking met IAmsterdam, lokale media en natuurlijk ook alle deelnemers aan de campagne.

Meer weten over de campagne? Mail dan naar info@fairtradeamsterdam.nl.

.