.

Gemeente Criterium 5: Media

Er bestaat een strategie om de campagne langdurig in het nieuws te houden. Het kernteam organiseert publieksevenementen over fairtrade.

Icoon_5_MediaHet is belangrijk om te zorgen dat de campagne lokaal aandacht krijgt. Dit kan door een evenement te organiseren in samenwerking met lokale deelnemende partijen of de media op te zoeken. Zo zien inwoners dat fairtrade producten goed verkrijgbaar zijn in hun gemeente, je beloont de partijen die al deelnemen in de lokale campagne en enthousiasmeert daardoor andere partijen ook mee te doen.

Indicatoren voor het behalen van criterium 5 media:
  • Er zijn minimaal zes inhoudelijke artikelen verschenen of optredens in de media geweest.
  • Er is een communicatieplan waarin staat: wat wordt, aan wie, waar en wanneer op welke wijze gecommuniceerd?
  • Het publiciteitsevenement heeft plaatsgevonden.
  • De gemeentepagina op de website www.fairtradegemeenten.nl is up-to-date. Hierop staan alle deelnemende bedrijven, winkels, organisaties in de lokale campagne.

 

.